با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ خواص کنگر،چه میزان با خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر آشنایی دارید؟
زیارت عاشورا

خواص کنگر،چه میزان با خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر آشنایی دارید؟

خواص کنگر،چه میزان با خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر آشنایی دارید؟

خواص کنگر،چه میزان با خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر آشنایی دارید؟

کنگر يكي از فراوان ترين گياهان مناطق كوهستاني و استيپي ايران است. انتشار جغرافيايي تقريباً در كليه مناطق كوهستاني ايران ،در دامنه هاي الوند ،بين همدان و تويسركان ، همدان و كرمانشاه،كوه هاي آذربايجان ،بختياري ، لرستان، فارس ،كردستان ،خراسان وجنوب البرز بصورت خودرو به فراواني مي رويد.کنگر در كشورهاي اطراف درياي مديترانه و كشور هاي آفريقايي وآسيايي نيز وجود دارد.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

از تمام قسمت‌هاي گياه كنگر (گل، برگ، ساقه، ريشه) استفاده مي‌شود. غذاهاي متنوعي از آن تهيه و در تهيه ترشي هم از كنگر استفاده مي‌شود. از شيرابه آن در صنايع آدامس سازي استفاده مي‌شود. و همچنين دانه هاي آن بعد از برشته شدن به عنوان چاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. کنگر به عنوان يك سبزي در فلسطين و ساير كشورهاي عربي هم مورد استفاده مي‌گيرد. 

خواص کنگر

::از جمله خاصیت های کنگر این است که داراي ويتامين‌هاي A-B-D-E مي باشد.کنگر املاح معدني مانند پتاسيم و كلسيم دارد.بادشكن و پيشاب‌آور است.کنگر از اسهال جلوگيري مي‌نمايد.براي درمان مرض قند مفيد است.همچنین کنگر در هضم غذا مؤثر است.

::یکی از خواص کنگر این است که خاصيت آنتي اكسيداني دارد.كليه و مثانه را گرم مي‌كند.براي زخم ريه و جراحات روده مفيد است.ضماد ريشه کنگر براي سوختگي آتش و پيچيدگي عصب مفيد مي‌باشد.صمغ بوته‌ي کنگر ايجاد قي مي‌كند و همراه با آن بلغم وصفراي اضافي بدن را دفع مي‌كند.کنگر داراي هورمون هاي گياهي بوده و ترشحات غدد را تقويت مي‌نمايد. شهرت آن در تقويت غرايز جنسي است.

 خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

::استفاده دیگر و خواص کنگر ،معالجه برص است كه در نتيجه بر هم خوردن تعادل ترشحي داخلي صورت مي‌گيرد . براي معالجه پيسي در گذشته 3/1 آب كنگر را با روغن و موم مخلوط مي‌كردند و روي لكه‌هاي براق مي‌گذاشتند.گیاه کنگر ادرارآور است و براي درمان قولنج‌هاي كليوي ، روماتيسم، آسم ميگرن، سرگيجه بيماري‌هاي پوستي، اختلالات كبدي و سنگ كليه مفيد است.

::ضماد کنگر براي درمان جراحات، خارش و بوي عرق بدن نافع است. مصرف كنگرسبب كاهش كلسترول خون مي‌شود و به هضم غدا كمك مي‌كند.شيره كنگر براي يرقن و اقويت لوزالمعده و كبد و كليه مؤثر است. كساني كه به زكام يا سرماخوردگي مبتلا شده‌اند، بايد از مصرف آن خودداري كنند. كنگر نفخ آور است و مصلحآن ادويه گرم، روغن يا سركه مي‌باشد.

نحوه مصرف کنگر

۱-پس از پاک کردن کنگر و شستن ان کنگر ها را مانند کرفس خرد می کنند و پس از تف دادن درروغن خورش کنکردرست می کنند.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

۲-کنگرخرد و سرخ شده را در فریزر نگهداری می کنند و هنگام پخت قورمه سبزی آن را با سبزی قورمه مخلوط می کنند.خورش قورمه سبزی با ترکیب کنکر بسیار خوشمزه تر از قورمه سبزی معمولی است.

۳-خوردن کنکر پاک کرده به صورت خام به تنهایی و یا ترکیب ان با سالاد کاهو و ماست.


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:, | 18:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |